A vezető, mint mentor; a mentori folyamat felépítése

 

 

kommunikáció2

 

 

 

Többször találkoztam olyan vezetői helyzettel, ahol egy csoport élén álló vezetőnek elengedhetetlen feladata az általa kiválasztott kollégának a hosszabb távú szakmai mentorálása.

Sokszor kényszer helyzetből történik, a vezető ezen pozíció felvállalása, mivel a csoporton belül még zömében mentorálásra alkalmatlan, vagy szakmailag tapasztalatlan kollégák dolgoznak.

Hasonló esetekben javasolt egy ” A vezető, mint mentor” típusú fejlesztő tréning.

A vezető, mint mentor tréning

  •  segít a vezetőknek pontosan megtervezni és lépésről lépésre felépíteni a szervezeten, illetve a vezetők csoportján belül egy tudatos és ez által irányíthatóbb, így kiszámíthatóbb mentori folyamatot.
  • a mentori folyamat felépítésén kívül a tréning vezetéstechnikai és fejlesztési módszerekkel, gyakorlati technikákkal segíti a vezetőket a hatékony és eredményes mentorálásban.

A vezető, mint mentor tréning egy több lépésből álló program:

  • I. lépés: Előkészületi szakasz
  1. átbeszéljük a megrendelővel a jelenlegi helyzetet, pontosítjuk a feladatot és célokat.
  2. egyeztetünk a fejlesztendő vezetőkkel, személyre szabottan vizsgálva a jelenlegi tapasztalatokat a mentorálással kapcsolatban.
  3. egyeztetés és visszacsatolás a kialakult főbb fókuszpontokról és a tréning felépítéséről, tematikájáról.
  4. a tréning összeállítása, megírása, speciálisan a cég és a csapat szakmai tapasztalataihoz illesztve.
  5. végső egyeztetés a tréninggel kapcsolatban a megrendelővel.
  • II. lépés: Tréning szakasz
  1. Vezető mint mentor tréning lebonyolítása: szervezeti és szakmai szinttől függően, igény szerint 1 napos tréningtől, 3 tréning napos tartható.
  2. Vezetői coaching megtartása: a tréning napokat követően személyre szabottan történik a továbbfejlesztése az egyes vezetők mentori készségeinek.
  3. Vezető mint mentor tréning visszacsatolási nap megtartása: 1 napos tréning, ahol csapat szinten megvitatjuk a tapasztalatokat és az esetleges tovább fejlesztés szükségességét.
  • III. lépés: Visszacsatolás a megrendelőnek
  • Minden lezárt lépést követően történik egy visszajelzés a megrendelőnek, az eredményekről, illetve egyeztetés a további lépésekről.